Tuohon yrityspostiin tulee harvakseltaan viestejä, enimmäkseen mainoksia tai uutiskirjeitä, mutta aina silloin tällöin joku on hoksannut tietoni netistä ja laittanut minulle postia Venäjältä. Tänään kun kävin tsekkaamassa tilini pitkästä aikaa, siellä odottikin tarjouspyyntö 70 hengen korporatiivista. Välitin postin tj:lle, joka vastasikin pian kertoen, mikä yrityksen edustamista paikoista hänen mielestään sopisi tarkoitukseen. Joo mut hei haloo, voisitsä itse vastata niille, mähän en oo TÖISSÄ teillä!
Näin siis ajattelin, mutten sentään kirjoittanut, vaan muotoilin ajatukseni kauniimmin: Voisitko sinä vastata heille, kun tunnet paremmin paikan ja sen varausehdot. Juu kyllä ylihuomenna, nyt hän on työmatkalla. No ok, mä vastaan niille sen verran, että suosittelen tätä paikkaa ja kerron, että tj:mme lähettää tarkemman tarjouksen parin päivän kuluttua. Tarjouspyyntö tosin oli tullut jo viisi päivää sitten, ja ainakin minä olen oppinut aikaisemmassa työelämässäni noudattamaan sääntöä: Vastaa asiakkaalle ainakin jotain aina saman päivän aikana. Nopeat syövät hitaat.
Olen huomannut, että sykkeeni nousee aina kun firman tilille on tullut asiakaspostia. Tulee heti niin kaksinainen olo ja piru ja enkeli rupeavat huutamaan kilpaa korviini. "No voithan sä nyt sen verran tehdä..." "Et kyllä hei tee enää yhtään ilmaista työtä!" "Entäs jos se edistäis sun työllistymistäsi..." "No ois ne ottaneet sut jo töihin jos todella haluaisivat!" "Ei start-upin alkutaipaleella työntekijöitä noin vain palkata, hyvä kun yrittäjä ite saa jotain kahvirahaa - kyllähän sä sen tiedät..."
Ja tätä voisi jatkua loputtomiin. En tosissaan tiedä mitä ajatella. Olenhan itsekin toiminut yrittäjänä ja maistanut, mitä se herkku on. Meidän kahden yrittäjän firmassa ei sitä toimeentuloa lopulta oikein riittänyt kahdelle, ainakaan siinä vaiheessa kun hyppäsin pois rattailta. Kärsivällisyys ei ole hyveeni. Ei ainakaan jos en tunne asiaa täysin omakseni.
******************************************************************************
Tulihan tuonne siviilipostiinkin tänään painavaa asiaa. TE-toimisto muisti minua tiedotteella:
TE-toimisto pyrkii vähentämään asiakkaiden tarvetta
uusia työnhakunsa henkilökohtaisella käynnillä TE-toimistossa. Näin
menetellen voimme tehostaa palveluamme työnvälitys- ja muissa tärkeissä
asioissa, eikä asiakkaalle tule tarvetta jonottaa.
Ja niin edelleen. Minun Omissa tiedoissani lukee nimenomaan: TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 5.6.2014. Sitä odotellessa...
Vanha postaus, mutta huomasin nuo viimeiset kappaleet ja ajattelin kysyä, että tuliko sinulle sieltä työkkäristä yhteydenottoa tuona päivänä, ja jos ei tullut, niin kuinka monen päivän päästä? Itselläni näet on sellainen tilanne, että tänään olisi pitänyt tulla yhteydenotto, mutta eipäs ole vielä tullut. 37 minuuttia on aikaa heillä soittaa, jos puhelinpalvelut kerran ovat viiteen auki, mutta enpä usko mitään tapahtuvan. Olisi vaan kiva tietää, kuinka monena päivänä joutuu odottelemaan ja järjestelemään arkeaan siten, että voi vastata puhelimeen heti kun se soi.
VastaaPoistaMoi, miten kävi, tuliko soittoa? Minulle kyllä soitettiin sovittuna päivänä, joskus kolmen maissa. Koko päivän kannoin kännykkää mukanani, ja onneksi otin sen myös ulos grillille mukaan, vaikka yleensä en niin tee. Puhelu sujui ihan hyvässä hengessä, työnhakua jatkettiin joulukuulle ja sain ohjeen käydä sitä ennen kuittaamassa tehtävän "Haen työpaikkoja" te-palvelujen omista tiedoistani suoritetuksi. Eli minun kohdallani homma toimi niin kuin pitikin. Toivotaan, ettet sinäkään joutuisi ihan mahdottoman kauan yhtä puhelinsoittoa odottelemaan...
PoistaEi tullut valitettavasti, joten siirtyi stressaava odottelu sitten huomiseksi. Toivotaan, että huomenna sitten, ja että ovat asiallisia minullekin. *huokaus* Koetetaan itse kukin kestää työkkärin kanssa. Ja kiitos todella paljon kun vastasit :)
VastaaPoista