lauantai 12. huhtikuuta 2014

Kiitos hakemuksestasi

Kiitos hakemuksestasi.
Olemme valinneet toimeksiantajaltamme saamiemme kriteereiden mukaan sopivimmat hakijat jatkoon.
Valinta ei tällä kertaa kohdistunut Sinuun.

Saamme asiakkailtamme jatkuvasti uusia toimeksiantoja, joten suosittelemme, että seuraat työpaikkailmoituksiamme osoitteessa ---

Jälleen tämä tuttu vastaus työpaikkahakemukseeni. Olin tosin jo arvannut, ettei minua ollut valittu, kun ei mitään ollut kuulunut, vaikka hakuajan umpeutumisesta oli jo niin kauan. Näitä vastauksia vaan kun tulee riittävän monta, kasvaa kynnys tehdä sitä seuraavaa hakemusta. 

Edesmenneen Miina Maasolan Toisen kanssa -tv-sarjassa esittämä Susanna purkautui viime jaksossa miehelleen romanttiseksi tarkoitetulla päivällisellä: "Mä en ole onnellinen. Kun mulla ei ole mitään muuta kuin tää perhe." (Sori jos sitaatti menee vähän väärin ulkomuistista). Pala nousi kurkkuuni kohtausta katsoessa. Samalta mustakin usein tuntuu. Vaikka kaikki on periaatteessa hyvin, silti välillä nousee mieleen ajatus: Kun mulla ei oo mitään muuta.

Toisaalta, jos mulla ei perhettä olisi, sitten mulla vasta ei olisikaan mitään. Välillä sen perheen olemassaolon ihanuutta on vaan vaikea muistaa, kun oikein otetaan yhteen 15-vuotiaan kanssa tai ei ymmärretä miehen kanssa toisiamme.

E d e s m e n n e e n Miina Maasolan. Parhaassa iässä olevan näyttelijän lapset menettivät äidin ja mies puolison. Minä kävin tänään tilaamassa kukkakimpun 6-vuotiaana menehtyneen veljentyttäreni hautajaisiin. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää. Taitaa se työttömyys kuitenkin olla näiden elämän suurten kysymysten rinnalla aika pikkujuttu, vaikkei siltä aina tunnukaan.

Pikkutytön kukkalaitteeseen valitsin seuraavan muistovärssyn:

Kevyt, autuas, pieni aivan,
enkeli viaton,
joka jälkeen leikkinsä vaivan
nukkunut on.
Uuno Kailas


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kissa kiitoksella elää. Bloggaaja kommenteilla. Kiitos kommentistasi!